اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رشد 250 درصدی قبولی دانش‌آموزان لرستانی در رشته‌های پزشکی

معاون آموزش و پروش لرستان گفت: در کنکور سال 97 دانش‌آموزان لرستانی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی درمجموع 98 مورد قبولی داشتند اما این آمار در سال جاری به 226 نفر رسیده است.

رشد 250 درصدی قبولی دانش‌آموزان لرستانی در رشته‌های پزشکی

روح‌الله بازگیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: آموزش و پروش لرستان از سال تحصیلی گذشته تا به امروز برنامه‌های زیادی در راستای افزایش سطح علمی دانش‌آموزان لرستانی انجام داده است.

وی بابیان اینکه تأثیر این آموزش‌ها به‌خوبی در کنکور سال جاری مشخص شد، افزود: در کنکور سال 97 دانش‌آموزان لرستانی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی درمجموع 98 مورد قبولی داشتند اما این آمار در سال جاری به 226 نفر رسیده است.

معاون آموزش و پروش لرستان بیان کرد: از این تعداد 116 نفر  در  رشته پزشکی قبول شده اند که این نشان از افزایش سطح علمی در مدارس استان است همچنین حدود 45 درصد از پذیرفتگان در این رشته‌ها دانش‌آموزان مدارس دولتی استان هستند.

بازگیریان در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: در سال گذشته تنها 35 نفر در لرستان در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند که این آمار در سال جاری به 250 نفر رسیده است که علت اصل این ماجرا رایزنی‌های سازمان آموزش‌وپرورش لرستان در راستای اختصاص سهمیه بیشتر به استان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول